یک بچه

یک بچه

خانه‌ی امنِ مجازی محمد بیژن
یک بچه

یک بچه

خانه‌ی امنِ مجازی محمد بیژن

نتیجه جام جهانی ۲۰۱۴


جام جهانی ۲۰۱۴


ﻧﯿـﺠـﺮﯾﻪ ﺭﻭ 2-0 ﻣﯿﺒـﺮﯾـﻢ ﺑﺎ ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ 1-1 ﻣﺴــﺎﻭﯼ

ﻣﯿﮑـﻨﯿـﻢ ﺑﻮﺳـﻨﯽ ﺭﻭ ﻫـــﻢ 3-0 ﻣﯿﺒـﺮﯾﻢ ﻣﯿــﺮﯾـﻢ ﺑــﺎﻻ

ﻣﯿﺨـﻮﺭﯾﻢ ﺳﻮﯾﯿـﺲ ﺍﻭﻧـﺮﻭ ﻫــــﻢ 2-0 ﻣﯿﺒـﺮﯾﻢ

ﻣﯿﺨــﻮﺭﯾﻢ ﺑـﻪ ﭘﺮﺗــﻐﺎﻝ ﻭ 1-0 ﻣﯿـﺒﺮﯾـــﻢ ﺑــﻌﺪ

ﻣﯿﺮﺳﯿﻢ ﻧﯿﻤﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺁﻟــﻤﺎﻥ ( ﻣﺜﻞ ﮐﺮﻩ

2002 ) ﺍﻣــﺎ ﻣﺎ ﮐــﺮﻩ ﻧﯿـﺴـﺘﯿﻢ ﮐـﻪ  ﺍﺯ ﺍﻟﻤﺎﻥ

ﺑﺒﺎﺯﯾﻢ ...ﺁﻟــﻤﺎﻥ ﺭﻭ ﺗـﻮ ﭘﻨـــﺎﻟﺘﯽ ﻣﯿﺒـﺮﯾﻢ ﻣﯿــﺮﯾﻢ ﻓﯿﻨـــﺎﻝ

ﺑﺎ ﺑـﺮﺯﯾـﻞ ﺩﺭ 90 ﺩﻗﯿـﻘـﻪ 0-0 ﻣﺴــﺎﻭﯼ ﻣﯿـﺸـﻪ ﺍﻣــﺎ

ﻭﻗــﺖ ﺍﺿـﺎﻓﻪ ﺑﺎ ﯾـﮏ ﺷــﻮﺕ ﺳـﺮﮐـﺶ ﺍﺯ ﻧﯿـﻤﺎﺭ 1-0

ﺑـﺎزﯼ ﺭﻭ ﻣﯿﺒــﺎﺯﯾﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻘـﻤﻮﻥ ﻧﻤﯿــﺮﺳﯿــﻢ ﺩﻭﻡ

ﻣﯿﺸــﯿﻢ

ﺑــﺮﯾﻦ ﺧــﺪﺍﺭﻭ ﺷﮑـــﺮ ﮐﻨﯿـــﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﺧــﺖ ﺗﻮ ﻓﯿــﻨﺎﻝ

ﺭﺿﺎﯾـــﺖ ﺩﺍﺩﻡ .

والا! ؛)


پرسش‌های فصل سوم: (نظام خانواده)


پرسش‌های فصل سوم: (نظام خانواده)

 

1. تأثیر خانواده را بر شخصیت فرد بررسی کنید و بگوئید به نظر شما چرا خانواده بیش از عوامل دیگر در تکوین شخصیت فرد تأثیر دارد.

خانواده بر شکل‌گیری شخصی فرد تأثیر بسیار زیادی دارد. همراه رشد جسمانی کودک انسان، روان او نیز در ارتباط با محیط و انسان‌های دیگر شکل می‌گییرد. از آنجائیکه خانواده اولین گروه (سال‌های آغازین زندگی) و پایدارترین گروه زندگی انسان‌هاست و در ثانی نوع روابط بسیار صمیمی و عاطفیست، خانواده بیشترین تأثیر را روی شکل‌گیری شخصیت فرد می‌گذارد.

روابط اعضای خانواده باهم (والدین با هم، والدین با فرزندان و بالعکس)، جمعیت، تحصیلات، وضع معیشتی و اقتصادی خانواده، نحوه‌ی تصمیم گیری در خانواده، نوع روابط فامیلی و... همه روی شخصیت کودک خانواده مؤثر است. 

 

2. چرا می‌گوئیم خانواده یک نظام اجتماعی است؟

نقش‌ها و الگوهای عمل و ویژگی‌های اصلی خانواده بیش از هر گروه اجتماعی دیگری پایدار مانده است و افراد در طول زندگی در پی آن هستند که چگونگی عمل کردن در نقش‌های مختلف آن (زن، شوهر، فرزند) را بیاموزند.

از این نگاه خانواده مجموعه‌ای از نقش‌های اجتماعی متقابلِ به هم پیوسته‌ای است که برای تحقق بخشیدن به اهدافی مشخص با هم پیوند یافته‌اند.

 

3. آثار و نتایج نظام خانواده بر نظام اجتماعی کل کدام‌اند؟ هر یک را توضیح دهید

اجتماعی کردن فرزندان: افراد برای اینکه در جامعه بتوانند نقشی داشته باشند باید جامعه پذیر شوند. با وجود نظام‌ها و منابع مختلف این کار خانواده مهمترین و اولین عامل جامعه‌پذیری است. که از همان زمان تولد آغاز می‌شود.

مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان: انسان‌ها برخلاف دیگر جانوران در سنسن اولیه و یا پایانی عمر در برآموردن نیاز‌های اولیه خود بسیار ناتوانند. خانواده بهترین جا برای مراقبت و تأمین نیاز‌های است. افراد فعال و توانا خانواده (که خود زمانی کودک بوده‌اند و در آینده سالمند خواهند شد) از سایر اعضا مراقبت می‌کنند.

تولید نسل: اگر نسل جدیدی به وجود نیاید حیات و بقای یک جامعه با خطر مواجه می‌شود. نظام جایگزینی نسل‌ها درون خانواده‌های یک جامعه وجود دارد.