یک بچه

یک بچه

خانه‌ی امنِ مجازی محمد بیژن
یک بچه

یک بچه

خانه‌ی امنِ مجازی محمد بیژن

پاسخ پرسش‌های فصل کتاب مطالعات اجتماعی اول دبیرستان فصل 1 و 2 و 3

 پرسش‌های فصل اول: (شکل‌گیری زندگی اجتماعی)

 

1.دوره‌ی نوجوانی را از نظر نیازهای اجتماعی با دوره‌ی کودکی مقایسه کنید.

دوران کودکی دوران وابستگی به بزرگتر‌ها، آسوده بودن و بی مسوولیت بودن است. در این دوره نسبت به آینده بی‌توجه هستیم اما  دوره‌ی نوجوانی دوره‌ای است که باید بیشتر بیاندیشیم، تصمیم‌گیری کنیم، مسؤلیت زندگی خود و دیگران را بر عهده بگیریم و برای  آینده برنامه‌ریزی کنیم .

 

2.نتایج شناخت نادرست محیط اجتماعی را توضیح دهید.

اگر فرد در مرحله‌های حساس زندگی مانند نوجوانی و جوانی بدون شناخت درست از شرایط اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جامعه‌ی خویش، تصمیم بگیرد و عمل کند به احتما بسیار زیاد با مشکلات و شکست روبه رو خواهد شد مثلا: انتخاب نادرست شغل بر اثر نا آگاهی و شکست در کار و شغل، انتخاب همسر بدون شناخت از شرایط اجتماعی و شکست در زندگی، ورود نادرست به سیاست و برکناری از آن، عضویت در گروه نامناسب دوستی و گرفتار شدن به بلاهایی مانند اعتیاد همه از شناخت نادرست محیط اجتماعی حاصل می‌شود.

 

3.شناخت علمی جامعه چگونه به‌دست می‌آید؟

شناخت علمی جامعه با مطالعه‌ی دقیق و منظم رفتار انسان و زندگی جوامع مختلف و تحولات آن‌ها همراه با تفکر منطقی و اصولی در آن‌ها به دست می‌آید.

 

4.با ذکر چند مثال شناخت علمی جامعه را با شناخت غیرعلمی مقایسه کنید.

در نگاه غیر علمی (بیشتر مردم) معمولا علت خودکشی و افزایش میزان آن را در جامعه را زمانی می‌بینند که زندگی برای فرد طاقت‌فرسا و تحمل‌ناپذیر شود اما یک دانشمند علوم اجتماعی (امیل دورکیم) با بررسی آمار خودکشی در جوامع مختلف در دوره‌های مختلف به این نتیجه رسید که میزان خودکشی نه در دوره‌های جنگ و آشوب بلکه در دوره‌های رفاه اقتصادی بیشتر است. زیرا در این دوره‌ها فردیت انسان‌ها رشد می‌کند و همبستگی و رابطه‌ی فرد با دیگران کاهش پیدا می‌کند.

 

5.علل گرایش انسان به زندگی گروهی چیست؟

1- میل درونی و طبیعی انسان برای برقراری ارتباط با دیگران و

2- از سوی دیگر زندگی در گروه باعث افزایش توانایی‌های انسان برای مواجه با خطر و رفع نیازهای مختلفش می‌شود. نیازهایی که شاید به تنهایی از هیچ وقت توانایی رفع آن را نداشته باشد.

 

6.تعامل یا کنش اجتماعی را با چند مثال توضیح دهید.

انسان معمولا بر اساس یک میل طبیعی می‌خواهد با دیگران رابطه برقرار کند. برای مثال او این کار را با لبخندی دوستانه، تعارف یک بیسکوئیت، نگاهی منتظرانه و... انجام می‌دهد و اگر فرد مقابل (مخاطب) با لبخند زدن، تشکر کردن و... به این عمل پاسخ دهد در میان آن‌ها رابطه‌ی اجتماعی بر قرار می‌شود که به آن تعامل اجتماعی می‌گویند.

 

7.گروه را با توجه به ویژگی های اصلی آن بیان کنید.

افرادی که خود را "ما" تلقی می‌کنند (مجموعه) و به صورت نسبتا پایدار و منظم با یکدیگر تعامل دارند یک گروه را تشکیل می‌دهند.

 

8.مفهوم الگوی عمل چیست؟

به رفتارهایی که فرد با عضویت در گروه باید آن‌ها را انجام دهد و در صورت رعایت نکردن آن‌ها با مجازات روبه‌رو می‌شود الگوی عمل یا هنجار آن گروه می‌گویند.

 

9. ارزش را با ذکر یک مثال تعریف کنید.

آن چه برای گروه و افراد آن مهم و مطلوب تلقی می‌شود ارزش آن گروه است مانند پیروزی تیم والیبال یا صداقت و صمیمیت در گروه دوستی و...

 

10. گروه‌های مختلف در چه شرایطی جامعه را به نابسامانی دچار می‌کنند؟

زمانی که تضاد و اختلاف بین ارزش‌ها و الگو‌های عمل گروه‌های مختلف یک جامعه از حد متعارف بیشتر شود و گروه‌ها توانایی تحمل یکدیگر را نداشته باشد در نتیجه هماهنگی جامعه از بین برود، جامعه به سوی نابسامانی می‌رود.

بدترین حالت زمانی است که گروه‌ها به هیچ وجه ارزش‌ها و سبک زندگی گروه‌های دیگر را قبول نداشته باشند و بخواهد به زور دیگران ارزش‌ها و الگوهای عمل آن‌ها را داشته باشند؛ در غیر این‌ صورت به دنبال حذف و آسیب به گروه‌های دیگر برآیند.

 

12.چرا عضویت در گروه‌ها در دوره‌ی نوجوانی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

زیرا نوجوان برای اولین بارها با عضویت در گروه‌هایی غیر از خانواده نقطه اتکایی برای استقلال خویش می‌یابد و در مسیر شکل دادن به شخصیت متکی به خود گام بر می‌دارد و برای پذیرفتن نقش‌ها آینده در جامعه آماده می‌شود. به طور کلی با جهان اجتماعی بیرون از خانواده بیشتر آَشنا می‌گردد. به عبارت دیگر این قدم‌های اولیه بشترین تأثیر را در ادامه‌ی زندگی اجتماعی و فردی نوجوان دارد.

 

13.دوگانگی ارزشی در یک گروه چه تأثیری بر شخصیت اعضای گروه دارد؟

نسبت به ارزش ها گروه و جامعه تردید خواهند کرد و دچار دورویی می‌شوند. در تصمیم‌گیری‌ها دچار تردید خواهند شد. شخصیت متزلزلی خواهند داشت. دچار افسردگی نگرانی‌های شدید می‌شوند یا حتی در برخی مواقع رفتار پرخاشگرانه و عصبی بروز می‌دهند.

 

14.اگر در یک گروه افراد اجازه‌ی نقد و بررسی اعضای گروه را نداشته باشند چه مشکلاتی پیش می‌آید؟

فرد به جای این‌که با زندگی گروهی به شخصیت مستقل و خود‌آگاه تبدیل شود به موجودی تابع و بدون اندیشه و وسیله‌ای برای تحقق اهداف رهبران گروه تبدیل می‌شود. افراد توانایی اندیشیدن را از دست می‌دهند و نمی‌توانند مستقل تصمیم بگیرند و عمل کنند. به شخصیتی تابع تبدیل می‌شوند که جز اطاعت نمی‌توانند کاری بکنند.

 

15. نظریه چارلز هورتون کولی جامعه (دانشمند آمریکایی) درباره‌ی آگاهی انسان از صفات خود را توضیح دهید.

کولی اعتقاد دارد هر فردی خود را در ارتباط با دیگران است که می‌شناسد. دیگران مانند آئینه‌ای هستند که فرد خود را درون آن می‌بیند و می‌شناسد. در نظر او اگر انسان تنها و بدون دیگران زندگی کند شناخت بسیار کمی از خودش دارد. در نتیجه روابط فرد با دیگران و طرز تلقی دیگران نسبت به فرد باعث خودآگاهی فرد می‌شود.

 

16- آسیب‌های اصلی گروه را نام ببرید.

1- دوگانگی ارزشی  2- بیگانگی از جامعه  3- مطلق‌گرایی  4- تبعیت بی چون و چرا در گروه و ایجاد شخصیت تابع

 

17- مطلق‌گرایی گروهی در چه حالتی پیش می‌آید؟ فرد در این حالت چه رفتاری بروز می‌دهد؟ چه نتیجه‌ای برای جامعه دارد؟

هنگامی که فرد درگروهی عضو می‌شود که آن گروه تنها ارزش‌های خود را درست می‌داند و فرد نیز این اعتقاد را می‌پذیرد دچار مطلق‌گرایی گروهی شده است. 

انتقاد نمی‌پذیرد، در مقابل انتقاد یا اعتراض دیگران واکنش تند و خشونت‌آمیز نشان می‌دهد، از نظر شخصیتی به دیکتاتوری و زورگویی گرایش پیدا می کند و...

گروه به جای اینکه از او در زندگی اجتماعی فردی فعال و نوآور بسازد او را به عنصری ناسازگار، پرخاشجو، مخرّب تبدیل کرده است.

 


پرسش‌های فصل دوم: (نظام اجتماعی)

 

1.نقش چه مفهومی دارد؟ رابطه‌ی آن را با هنجار بیان کنید.

نقش عبارت است از جایگاهی در گروه که فرد با قرار گرفتن در آن ملزم به رعایت الگوهای عمل خاص می‌شود. هرکس با توجه به نقشی که دارد ملزم به رعایت هنجار خاصی است که دیگران از او انتظار دارند.

 

2.درجامعه چه عاملی نقش‌های مختلف را به یکدیگر پیوند می‌دهد؟

ارزش های مشترک افراد در یک گروه یا جامعه نقش‌های مختلف ان گروه و یا جامعه را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

 

3.ویژگی مفهوم نظام را بیان کنید.

مجموعه ای از اجزا که با هم رابطه‌ی متقابل و منظم دارند.

اجزا به یک دیگر پیوسته اند و یک واحد را تشکیل می دهند.

این اجزا برای تحقق هدف خاصی دور هم جمع شده‌اند و با هم همکاری و رابطه دارند.

تغییر هر یک از اجزای بر اجزای دیگر و کار کل نظام تأثیر می‌گذارد.

در نظام هر جزئی نقشی دارد و برای بقای کل و اجزای دیگر کاری را انجام می‌دهد.

 

4.اگر در یک نظام اجتماعی خرده نظام‌ها با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند چه مسائلی پیش می‌آید؟

اگر ارز‌ش‌های خرده نظام‌های یک جامعه (نظام اجتماعی کل) با یکدیگر یا با ارزش‌های کلی جامعه ناسازگار باشد آن جامعه دچار عدم تعامل می‌شود.

 

5.جامعه‌پذیری چیست؟ از چه راه‌هایی انجام می‌شود؟ و با بقای نظام اجتماعی چه رابطه‌ای دارد؟ منابع مختلف جامعه‌پذیری را مثال بزنید.

آماده شدن فرد توسط جامعه برای برعهده گرفتن نقش های مختلف جامعه را جامعه‌پذیری می‌گویند. جامعه‌پذیری باعث می‌شود بقای نظام اجتماعی توسط نسل‌های جدید ادامه یابد.

از راه (الف) درونی کردن ارزش‌ها  (ب)کنترل اجتماعی

خانواده، گروه‌های دوستی، نظام آموزشی و مدارس، رسانه‌ها و...

 

6.مفهوم کنترل اجتماعی چیست؟ رابطه آن را با جامعه پذیری توضیح دهید.

 جامعه افراد را به اجبار به انجام دادن عمل و تحقق الگوی عمل‌های خاصی وادار می‌سازد. اجتماعی کردن افراد را از طریق اعمال مجازات، کنترل اجتماعی می‌گویند. کنترل اجتماعی به نوعی جامعه‌پذیری افراد با اعمال مجازات است حال ممکن است این مجازات یک نگاه اخم‌آلود باشد یا تمسخر و یا جریمه و زندان و...  

 

7.مفاهیم درونی کردن ارزش‌ها و کنترل اجتماعی را مقایسه کنید.

بسیاری از رفتار‌هایی که انجام می‌دهیم از روی میل و خشنودی است و درصورتی که آن‌ها را انجام ندهیم خود را سرزنش می‌کنیم و دچار عذاب وجدان می‌شویم مثل احترام به بزرگتر‌ها و کمک به کوچکتر‌ها. این رفتار‌ها از طریق درونی کردن در ما اجاد شده است در حالیکه در طریق کنترل اجتماعی ممکن است برخی رفتار‌ها آن‌چنان بای میل ما نباشد و این بار در صورت انجام ندادن به‌جای احساس عذاب و اجبار درونی از بیرون به ما تذکر می‌دهند( اجبار بیرونی).

 

8.مدرسه را به عنوان یک نظام اجتماعی در نظر بگیرید درباره‌ی آن فکر کنید و به پرسش های زیر پاسخ دهید.

الف)در نظام اجتماعی مدرسه چه نقش‌هایی وجود دارد؟

مدیر، ناظم، معلم، دانش‌آموز، مبصر

ب)پیوستگی این نقش‌ها چه هدفی را دنبال می‌کند؟

آموزش کودکان و نوجوانان، آماده کردن آن‌ها برای زندگی اجتماعی و شغل و تخصص، کشف و هدایت و پرورش استعداد و توانایی‌های مختلف فرزندان جامعه، ارتقای سطح علمی، پیشرفت جامعه، گسترش فرهنگ و ...

ج) هر یک از این نقش‌ها چه وظایف و چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

ناظم مسئول برقراری نظم و اجرای مقررات در مدرسه است و... (الگوی عمل ناظم و حق معلم و دانش‌آموزان)

دبیر باید سر وقت سر کلاس حاضر شود و با مطالعه تلاش کند مطالب درسی را روزبه‌روز بهتر به دانش‌آموزان آموزش دهد و... (حق دانش‌آموز و ناظم مدرسه)

دانش‌آموز باید هدف اصلی خود از مدرسه آمدن را همیشه مد نظر داشته باشد. مقررات مدرسه را رعایت کند و خوب درس بخواند و... (حق دبیر و ناظم)

مدیر وظیفه دارد هماهنگی بین قسمت‌های مختلف را برقرار کند برای پیشرفت و رشد کیفیت و محصول مدرسه با مشورت برنامه‌ریزی کند و... (حق دبیران و کارکنان و دانش‌آموزان)

 

9.یک نظام اجتماعی را در نظر بگیرید خرده‌نظام‌های آن را معین کنید.

نظام اقصادی: بازار، کارخانه‌ها، تولید کننده‌ها، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، نظام حمل و نقل و...

نظام سیاسی ج.ا.ا : مجلس شورا اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای  نگهبان، دولت و...

 

10.نظام اجتماعی متعادل چیست؟ چه عاملی باعث به هم خوردن تعادل نظام اجتماعی می‌شود؟

درصورتی که خرده نظام‌های یک نظام اجتماعی کل بر اساس ارزش‌های هماهنگ شکل گرفته باشند، یک کلِّ منسجم را تشکیل می‌دهند که همه‌ی اجزای آن در یک جهت عمل می‌کنند. این نظام اجتماعی را متعادل می‌گویند.

اگر ارزش های خرده نظام هی یک نظام اجتماعی کل با یکدیگر یا با ارزش های کل جامعه ناسازگار باشند تضاد و تعارض شدید بر بخش‌های مختلف آن جامعه حاکم خواهد شد. به این حالت عدم تعادل نظام اجتماعی کل می‌گویند.






پرسش‌های فصل سوم: (نظام خانواده)


 

1. تأثیر خانواده را بر شخصیت فرد بررسی کنید و بگوئید به نظر شما چرا خانواده بیش از عوامل دیگر در تکوین شخصیت فرد تأثیر دارد.

خانواده بر شکل‌گیری شخصی فرد تأثیر بسیار زیادی دارد. همراه رشد جسمانی کودک انسان، روان او نیز در ارتباط با محیط و انسان‌های دیگر شکل می‌گییرد. از آنجائیکه خانواده اولین گروه (سال‌های آغازین زندگی) و پایدارترین گروه زندگی انسان‌هاست و در ثانی نوع روابط بسیار صمیمی و عاطفیست، خانواده بیشترین تأثیر را روی شکل‌گیری شخصیت فرد می‌گذارد.

روابط اعضای خانواده باهم (والدین با هم، والدین با فرزندان و بالعکس)، جمعیت، تحصیلات، وضع معیشتی و اقتصادی خانواده، نحوه‌ی تصمیم گیری در خانواده، نوع روابط فامیلی و... همه روی شخصیت کودک خانواده مؤثر است. 

 

2. چرا می‌گوئیم خانواده یک نظام اجتماعی است؟

نقش‌ها و الگوهای عمل و ویژگی‌های اصلی خانواده بیش از هر گروه اجتماعی دیگری پایدار مانده است و افراد در طول زندگی در پی آن هستند که چگونگی عمل کردن در نقش‌های مختلف آن (زن، شوهر، فرزند) را بیاموزند.

از این نگاه خانواده مجموعه‌ای از نقش‌های اجتماعی متقابلِ به هم پیوسته‌ای است که برای تحقق بخشیدن به اهدافی مشخص با هم پیوند یافته‌اند.

 

3. آثار و نتایج نظام خانواده بر نظام اجتماعی کل کدام‌اند؟ هر یک را توضیح دهید

اجتماعی کردن فرزندان: افراد برای اینکه در جامعه بتوانند نقشی داشته باشند باید جامعه پذیر شوند. با وجود نظام‌ها و منابع مختلف این کار خانواده مهمترین و اولین عامل جامعه‌پذیری است. که از همان زمان تولد آغاز می‌شود.

مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان: انسان‌ها برخلاف دیگر جانوران در سنسن اولیه و یا پایانی عمر در برآموردن نیاز‌های اولیه خود بسیار ناتوانند. خانواده بهترین جا برای مراقبت و تأمین نیاز‌های است. افراد فعال و توانا خانواده (که خود زمانی کودک بوده‌اند و در آینده سالمند خواهند شد) از سایر اعضا مراقبت می‌کنند.

تولید نسل: اگر نسل جدیدی به وجود نیاید حیات و بقای یک جامعه با خطر مواجه می‌شود. نظام جایگزینی نسل‌ها درون خانواده‌های یک جامعه وجود دارد.



پرسشهای فصل سوم:

1-تاثیر خانواده بر شخصیت فرد بررسی کنید .

فرد در خانواده متولد می شود و والدین با دیگر اعضای خانواده از اومواظبت می کنند مهم تر اینکه خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع *موجودی متفکر و دارای اراده و شناخت تاثیر زیادی دارد زیرا:با رشد جسمانی کودک*روان او نیز در ارتباط بامحیط وانسان های دیگر شکل می گیرد و رشد می یابد خانواده نخستین محیط اجتماعی است که فرد در آن قرار می گیرد ووالدین و اطرافیان کودک نیزنخستین انسان هایی اند که باوی ارتباط برقرار می کنند و نوع رفتار آن ها در اعمال*اندیشه هاو احساسات و بطور کلی شخصیت فرد تاثیرات عمده ای دارد.

2- چرا می گوییم خانواده یک نظام اجتماعی است؟

ویزگی های خانواده واثر گذاری های ان بر آنها بر فرد و جامعه موجب شده است تا نقش ها والگوهای عمل این گروه(خوانواده) بیش از هر گروه دیگری پابرجاوپایدیر باقی بماند تا آنجاکه افراد پیش از آنکه خانواده را یک گروه بدانند در به ان به منزله ی یک نظام اجتماعی توجه کنند ودر طول زندگی در پی ان هستند که چگونگی عمل کردن در نقش های مختلف ان رابیاموزند.

3-آثار ونتایج نظام خانواده بر نظم اجتماعی کل کدام اند؟هریک را توضیح دهید.

اجتماعی کردن فرزندان *مراقبت و نگه داری از کودکان وناتوانان وسالمندان *تولید نسل.

4-چرا در گذشته*رشد جمعیت همانند امروز یک مشکل اجتماعی نبوده است؟

بهداشت در سطح پایینی بود و بچه ها از بین می رفتند*خطراتی مانندجنگ-خشکسالی وقحطی در کمین انسان بود.وفرزندان سرمایه به شمار می آمدند و از همان کودکی وارد بازار کار و تولید می شدند وهم مصرف کننده وهم تولید کننده بودند و زندگی ها ساده و زن و شوهر توقع کمی از هم داشتند.

5- مشکل افزایش جمعیت را با توجه به مسله ی تولید نسل تجزیه کنید.

به دلیل گسترش بهداشت دیگر بچه ها از بین نمی روند-رشد صنعت باعث شد کودکان برای یادگیری دانسته های جدید مدت زیادی مصرف کنند و در مدارس بمانند و دیگر با سرعت گذشته وارد بازار کار وتولید نمی شوند با تغییر فرهنگ انتظارات زوجین تغییر کرده وبالا رفته و به همین دلیل تولید نسل موجب افزایش جمعیت شده است .

6-با ذکر مثال *چگونگی تاثیر رفتارها ی اجتماعی پدر ومادر را بر جامعه پذیری شدن کودک بررسی کنید.

پدری*مادری همراه بچه های خود بااتومبیلشان نیمه های شب از مسافرت برگشتند و وارد شهر شدند و هنگام حرکت در خیابان های شهرکه گاهی به چراغ قرمز چهارراه برخورد می کنند و خود را موظف می دانند تا زمانی که چراغ قرمز است توقف نمایند حتی ممکن است بچه ها مسرا از والدین خود بخواهند حالا که نیمه شب است و کسی ناظر برما نیست پس لزومی ندارد پشت چراغ قرمز ایستاد و وقت خود را تلف کرد بهتر است عبور کنیم اما پدر و مادر با ایستادن پشت چراغ قرمز (لزوم رعایت و احترام به قانون به یاد انها می اورند که در هر زمانی *در هر شرایطی *رعایت قانون واحترام لازم و واجب است ) .

 

7-چرا خانواده در همه ی زمان ها پایدار مانده است؟

نقش مهم و غیر قابل انکار خانواده در زندپی فرد ونقش گسترده و تعیین کننده خانواده در نظام اجتماعی کل به گونه ای است که حذف ان*نظاماجتماعی را با هزینه ای سر سماور روبرو خواهد کرد.

8-رابطه ی گونه های مختلف اجتماعی شدن رابا ناسازگاری زوجین بررسی کنید.

حضرت محمد(ص) می فرمایند:مهم ترین موردی که در ازدواج باید رعایت شود کفایت است یعنی برابری زن ومرد در همه ی زمینه هادر میان این موارد شاید بینش فکری ومیزان و نوع اجتماع پذیری زن و مرد از همه مهم تر است اگر در این زمینه باهم تفاوت زیادی داشته باشند و سطح فکر آنها و بینش آنها از مسایل باهم در یک سطح نباشند *قطعا بین آنها ناسازگاری های عمیق ومداوم به وجود می آید که در بسیاری از موارد کار به طلاق و جدایی می انجامد.

9-به نظر شما عدم توجه به چه مسایلی سازگاری را در بین اعضای خانواده کاهش می دهد؟

عدم توجه به نقش و وظایف و الگوی عمل آن نقش در محیط خانواده *عدم توجه به تغییر نقش کودکان و نوجوانان در محیط خانواده ساس مسولیت نکردند *عدم توجه به انتظارات یک دیگر وعدم رعایت احترام متقابل.

10-در دوره نوجوانی *چه خصوصیاتی در فرد ظاهر می شود؟

استقلال گرایی *نوجوان تلاش می کند که مستقل شود او در حال تغییر از نقش کودکی به بزرگسالی است ومی خواهد از خانواده و والدین و بزرگتر ها رها وبه خود متکی شود و همچنین گرایش شدید به گروه گرایی که خود راهی برای استقلال اوست.

11-رشد بی رویه جمعیت از نظر آموزش *بهداشت و مسکن چه مشکلاتی را در جامعه به وجود می آورد؟(در این مورد خوب بیاندیشید و جدول را کامل کنید).

موارد                                     نتایج نامطلوب رشد بی رویه ی جمعیت

نظام آموزشی:                           کمبود معلم-شلوغی کلاس ها- کاهش کیفیت آموزشی

بهداشت:                                 کمبود پزشک و دارو –افزایش بیماری ها –مرگ ومیر –کمبود بیمارستان و درمانگاه

مسکن:                                   کمبود مسکن- گران شدن مسکن و زمین و بی خانمانی

 



حل مشکل windows is stopped working در fifa 14

سلام  اینم از حل مشکل fifa 14 ازم حتما تشکر کنید         ویدئو اموزشی حل این مشکل در یوتیوب 





رای حل مشکل و ارور Has Stop working در بازی فیفا ۱۴ ، ابتدا جستجو را در منوی استارت زیر برنامه هاست و در فیلد خالی آن بنویسد cmd ، وبر روی cmd کلیک راست کرده و run as aminstrator را انتخاب کنید و yes را انتخاب کنید حالا پنجره ی سیاهی باز میشود که باید در محیط آن بنویسید متن زیرا و سپس اینتر را بزنید



BCDEdit.exe /set {current} nx AlwaysOff






سپس  برنامه run را باز کرده و عبارت زیر را در ان بنویسید و اینتر را بزنید



C:\Windows\System32\msconfig.exe





سپس همانند شکل زیر در تب GENERAL تیک use orginal boot configuration ابتدا بزنید و بعد تیک load startup items را همانند شکل تیک بزنید




سپس در تب services  تیک  hide all microsoft services را انتخاب کرده بعد گزینه disable all را انتخاب کرده و بعد apply و ok را بزنید 


بعد از انتخاب ok گزینه می اید که باید حتما restart را اتخاب کنید


فقط به خاطر وظییفه ای که توی وجودم بود اینکارو کردم چون من زیاد اهل تایپ نیستم


واسم نظر بزارید تو رو خدا  جمع اژدها رو هم بگید .......................در افق محو شدم